اطلاعات جدید درباره انجام پایان نامه و چاپ مقاله
نوشته شده توسط : کیانا وکیلی

انجام پایان نامه

پیرو مباحث مقالات هفتگی این سایت در رابطه با نحوه نوشتن و ساختار کلی انجام پایان نامه، این هفته به عنصر دیگری از پایان نامه می پردازیم و این بخش مربوط به قسمت نظری انجام پایان نامهخواهد بود.

بخش نظریه

استفاده از نظریه در مطالعات به منظور روشن سازی داده ها از زاویه ای تحصیلی یا علمی می باشد. این قسمت باید اطلاعات و دیدگاه هایی به شما ارائه کند که توسط هیچ بازتاب معمولی یا روزانه ای قابل کسب نیست. هدف اصلی استفاده از نظریه این است که بتوانیم داده هایمان را بررسی و تفسیر کنیم. بنابراین، ما نباید دیدگاه هایی نظری ارائه کنیم که قابل استفاده نیستند. این کار باعث می شود توقع غلط به وجود بیاید و این علامت را به خواننده بدهد که کار شما ناقص است و در عمل هیچ چیزی به درستی و کاملی بررسی نشده است. تمامی انجام پایان نامه ها یک قسمت مجزای نظری ندارند. در برخی حالات و صورت های انجام پایان نامه بخش نظری در مقدمه آورده می شود و فصل دوم روش به کار رفته را پوشش می دهد.
از چه نوع نظریه ای باید استفاده کنیم؟ از آن جایی که نظریه پایه بررسی داده های شماست، این که نظریه ای را انتخاب کنید که به شما اجازه می دهد تا بین مباحث مختلف تمایز قائل شوید و آن ها را دسته بندی کنید، می تواند بسیار کار مفیدی باشد. نظریه های دیگر به شما اجازه می دهند تا نکات دقیق و مختلف یک پدیده را بررسی کنید. به عبارتی دیگر، شما این حق انتخاب را دارید که یا از پیچیدگی داده هایتان بکاهید و یا این که چیزی را که به طور ابتدایی به نظر ساده می رسد را در موردش بحث باز کنید و آن را ادامه دهید.

چه مقدار زمان و مکان را باید به بخش نظریه اختصاص دهیم؟ این سوال سختی است. برخی انجام پایان نامه ها بیش از حد روی نظریه کار می کنند و هیچ گاه به نکته اصلی نمی رسند که همان بررسی و بحث می باشد. اما این هم مهم است که آنقدر نظریه مطالعه کرده باشید که بدانید هنگام گردآوری داده ها باید دنبال چه چیزهایی بگردید. طبیعت تحقیق شما باید تصمیم گیری کند: برخی مطالعات میزان زیادی نظریه نیاز ندارند اما تمرکز و تاکید بیشتری روی روش دارند و این در حالی است که برخی مطالعات دیگر یک نظریه قوی نیاز دارند تا بحثی مهیج را راه بیندازند.

چاپ مقاله

برای چاپ مقاله با لحنی خبری در روزنامه یا هر جای مشابه با آن نیاز به رعایت برخی نکات دارید که در هفته های پیش بحث شد. حال به بررسی ادامه این نکات می پردازیم.

بخش نتیجه گیری یک مقاله ضروری است. حتما آن را در چاپ مقاله خود شامل سازید. در این قسمت می توانید از خواننده تان تشکر کنید که تا آخر همراه شما بود و این کار از طریق ارائه چیزی سودمند به او می تواند انجام گیرد. مثلا می توانید راه حل هایی برای مشکل ها یا چالش های نام برده در چاپ مقاله تان عرضه کنید.

حتما حتما مقاله خود را با استفاده از یک جمله خوب نتیجه گیری تکمیل کنید و به پایان برسانید. این کار معمولا دوباره جمله بندی کردن جمله ابتدایی شما یا جمله ای که مربوط به اشاره به توسعه های آینده مربوط به موضوع چاپ مقاله تان بود می باشد.
سایر مقاله های خبری را بخوانید تا بتوانید در مورد این که چگونه این کار را به نحو احسن انجام دهید ایده هایی بگیرید. یا این که می توانید برنامه ها و کانال های خبر را نگاه کنید. دقت کنید که چگونه یک خبرنگار یک داستان را جمع بندی می کند و به بحث دیگر حرکت می کند و سپس سعی کنید این کار او را در چاپ مقاله خود تکرار کنید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/170/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA+%D8%AC%D8%AF%D9%8A%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87+%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85+%D9%BE%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86+%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87+%D9%88+%DA%86%D8%A7%D9%BE+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87/





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: